tisdag 15 mars 2011

En mindre bra dag

Jag har alltid vetat att han tar min energi. Eller att jag förlorar den på grund av hans ilska och paranoia, anklagandena och attackerna. Och ändå blev det ännu tydligare nu i kontrasten mot mitt nya liv utan honom. Jag blev helt sömnig efter att ha kommit hem. Men egentligen var jag ledsen. Sms-konversationen fortsatte efter jag varit där och jag orkade inte vara vuxen och saklig i min kommunikation som jag annars varit. Sen pratade jag med E på soc för att Han ringt dit och hon berättade att hon pratat med min svärmor om barnen och "hon lägger ansvaret på dig". Jag blev så ledsen och besviken och ställd. Jag har pratat med henne (svärmor)och trodde hon hade sett och förstått lite grann hur illa han behandlat mig och jag trodde hon förstod vilken pressad situation jag har haft och jag trodde inte riktigt att hon gått på hans egen beskrivning av sig själv som hjälte. Så otroligt besviken blev jag. Så det till och med ältade sig fram till att göra mig arg. Nu är jag inte bättre än Honom, för jag är arg över hennes dumhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar