torsdag 26 april 2012

Hatat honom igen

Nu har jag hatat honom igen. Igår och idag. Jag blir trött av det. Handlingsförlamad. Trött. Trött. Trött. För trött för att gå och lägga mig och gå till jobbet imorgon.

Det jag hatar allra mest, det som får mig att hata honom allra mest..
Är när han bara skiter i att betala saker han är skyldig att betala för att han på något underligt sätt räknat ut att jag är skyldig honom några andra pengar sen för tusen år sen. Fast han fått så mycket pengar av mig redan. I bodelningen. Fast jag försörjde honom flera år.

Att han bara gör så. Att det är så otroligt självklart för honom att allt är på hans villkor.
Jag hatar maktlösheten. Jag hatar honom. 

Ikväll kom han hit för att hämta några "asviktiga papper för han hade nåt stort på gång".
På väg ner i källaren tittar han upp på mig när jag säger något.
Det var nog något lite sarkastiskt om att då om han tjänar en massa pengar så kan han väl betala det han är skyldig mig.
Han tittar upp och ger mig det där lilla leendet som jag har tyckt verkar vara en blandning av nöjdhet och lite "nu kom du på mig med handen i kakburken". Jag kallar det självgodhet. Som barnet som gör något det vet att det inte får men njuter av det i fulla drag, kanske lite extra just för att det är förbjudet och för att det lyckades.

Han njuter av det. På ett kroppsligt sätt, helt säkert, så det rusar härliga känslor genom kroppen på honom när jag påminner honom om det, om makten han har...
Jag är helt hundra procent säker på att han njuter och känner sig så otroligt nöjd med sig själv varje gång han "vinner", det spelar ingen roll om vinsten är 300 kr eller att jag blir känslomässigt påverkad av ett sjukt sms. Alla vinster är vinster och alla vinster ger njutning.  

Och när han tittar upp mot mig där i trappan och ler det där leendet så ser jag Behring-Breivik igen. Sen första fotot på honom publicerades har jag ryst när jag tittat på K.

Och när någon satt och pratade i TV just efter dåden om att "sådana personer inte bryr sig om i fall de bryter reglerna för att vinna, de får lika njutbara vinstkänslor ändå. Jämfört med normala människor som tycker det ska vara lika regler för alla om vinsten ska kännas bra.."  - då tänkte jag på K också...

Jag säger det till honom, nu var du lik honom igen. "Jag vet, men han är ju snygg så.." säger han. Något säger mig att han gillar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar