torsdag 9 juni 2011

Han betalade! Men sen så....

Han har förstått att han måste betala, han har betalat halva huset och elen! Tjoho!

Han hade ändrat sig om jobbet han fick också och han kan ta över mina lån bara provanställningen går ut, den är bara en månad.

Vi har sagt tidigare att vi ska titta på varandras kontoutdrag från oktober till februari för att säkerställa att jag inte betalade mycket mer av hushållsutgifterna då. Nu kräver han kontoutdrag från juni i fjol till nu. Jag vägrade först. Han kan kolla de fakturor han ska betala (i pdf!!), han behöver inte ha koll på vad jag lagt pengarna på sen separationen!

Han kommer kontrollera, ifrågasätta mina inköp precis som ibland förr; är det där nödvändigt, varför har du handlat på IKEA?

Särskilt kommer han förstås se att jag har handlat på systembolaget ett par gånger. Säkert vill han se om jag varit på dejter i höstas som han inte vet om också.. Jag är säker på det. Efter lite sms-konversation kom det fram att det (också) bl.a. var för att se att jag inte sålt grejer som är hans... suck... jag var på väg att bli arg. Efter ett tag tänkte jag att vafan, jag orkar inte kriga med allt! Kontrollera mig då! Jag skrev ut allt.

Han släppte in mig i huset när jag kom med kontoutdragen. Jag lät honom till och med ge mig en kram, stod där stel som en pinne och höll på att börja gråta. Ingen riktigt bra känsla men ändå skönt att Dr Jekyll tittat in en stund..

Nu är det ju i och för sig så att ger man honom fingret så.... men han håller sig väl lugn ett tag i alla fall. Tänkte jag.

Ärligt talat tänkte jag till och med att vi kanske kan börja samarbeta trots allt! Han nämnde att huset mittemot är till salu, med ett litet fniss... Ja, han förstår ju att det inte är intressant.

Och ändå är jag helt knasigt lättlurad av den där Dr Jekyll! T.o.m. känner något för honom fortfarande. Jag kunde t.o.m. tänka tanken vad perfekt det vore för barnen att bo grannar! Innan jag såg framför mig vilken kontroll han skulle ha då. Åh, tänk om han varit normal! :'(

Alltid har jag varit så snabb att agera på den önskedrömmen, när Dr Jekyll är och hälsar på så tror jag aldrig Mr Hyde ska komma tillbaka. Graden av självbedrägeri är kilometerlångt förbi skalans maximum.

Sen öppnade jag ett brev som var från tingsrätten och där stod att vi är kallade till muntlig förberedelse angående enskild vårdnad och där i brevet låg hans svar på min stämningsansökan. Sida upp och sida ner med samma lögner han dragit för soc och i polisförhör, men ännu värre.

Nu har jag en gång slagit honom med flera knytnävsslag så han ramlade av stolen och svimmade och fick en fraktur. Nu har jag misshandlat mina barn och närapå min mor och gjort diverse annat som man kan fylla fyra sidor med och han har förstås aldrig gjort något. Suck. Det är väl bra att bli påmind bara, så jag nu inte sitter här alltför glad för att Dr Jekyll var på besök idag och råkar göra något ännu dummare än ge honom mina kontoutdrag och låta honom krama mig. Ååååh... suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar